Rahanpalautus

Etkö halua enää käyttää suunnittelemaasi KLM:n lentoa? Haluat todennäköisesti palautuksen lipustasi. Selitämme käytäntömme: milloin olet oikeutettu palautukseen ja kuinka voit pyytää sitä.

COVID-19

Palvelumme ovat saattaneet muuttua COVID-19:n leviämisen estämiseksi.

Lue viimeisimmät COVID-19-päivitykset

Palautuksen pyytäminen

Voit pyytää rahanpalautusta matkasi käyttämättä jääneestä osasta verkossa palautusjärjestelmämme kautta. Tämä järjestelmä tarkistaa, oletko oikeutettu täyteen vai ainoastaan osittaiseen rahanpalautukseen. Voit myös soittaa meille, mutta huomioithan, että tästä voidaan veloittaa maksu.

Pyyntösi käsitellään 7 päivän kuluessa. Pidäthän mielessä, että kaikki lennot varauksessasi perutaan heti kun pyydät palautusta. Jos lentosi on vasta edessä, pyydämme sinua ystävällisesti hakemaan palautusta ajoissa. Muussa tapauksessa matkustamohenkilökuntamme saattaa yhä odottaa sinua lennolle, mikä saattaa viivästyttää muiden matkustajien koneeseen nousua.

Etkö tehnyt varausta KLM:n kautta?

Valitettavasti et voi käyttää verkossa toimivaa palautusjärjestelmäämme, jos varasit matkasi matkatoimistosta. Pyydämme sinua ottamaan yhteyttä ensin matkatoimistoosi, sillä heillä on kaikki tarpeelliset tiedot palautuksesi järjestämiseksi. Löydät yhteystiedot sen verkkosivustolta. Voit toki halutessasi ottaa meihin suoraan yhteyttä palautuksesi järjestämiseksi.

Kelpoisuus

Ole hyvä ja tarkista huolella, oletko oikeutettu täyteen rahanpalautukseen pettymyksiltä välttymiseksi.

Lentokenttäverot

Suosittelemme aina pyytämään palautusta, vaikka sinulla olisi ei-palautettava lippu. Jos et noussut lennollesi, saatat saada takaisin käyttämättömät lentokenttäverot.

Peruttu tai viivästynyt lento

Voit aina pyytää rahanpalautusta KLM:n lennostasi seuraavissa tapauksissa:

  • Lentosi peruttiin etkä käyttänyt vaihtoehtoista lentoa.
  • Päätit olla käyttämättä lähtevää lentoasi Euroopan sisällä, koska se oli yli 90 minuuttia myöhässä ja paluulentosi oli varattu samaksi päiväksi.
  • Päätit olla käyttämättä lentoasi, koska se oli yli 3 tuntia myöhässä.
  • Et halunnut lentää lopulliseen kohteeseesi, koska KLM:n jatkolentosi oli yli 5 tuntia myöhässä.

Haluat peruuttaa lentosi

Voit aina pyytää rahanpalautusta KLM:n lennostasi 24 tunnin sisällä varaamisesta.

Oletko varannut lentosi yli 24 tuntia sitten ja lennät Economy-luokassa? Tarkista lipputyyppisi nähdäksesi, voitko pyytää rahanpalautusta. Varausmaksua, uusimismaksua (jos sovellettavissa) ja lisämaksuja ei palauteta.

  • Light- tai Standard-lippu: ei palauteta
  • Flex-lippu: palautettavissa, joko veloituksetta tai lisämaksusta maksetusta tariffista riippuen

Matkustatko Business-luokassa? Tarjoamme palautettavia tariffeja. Ehdot voivat vaihdella lennon mukaan. Näet ehdot lentoa varatessasi tai varauksesi sähköpostivahvistuksessa.

Erityisolosuhteet

Saatat joutua perumaan lentosi sellaisten olosuhteiden vuoksi, joihin et voi vaikuttaa. Seuraavissa tapauksissa voit aina pyytää rahanpalautusta:

  • Viisumihakemuksesi evättiin paikallisen hallituksen toimesta.
  • On olemassa lääketieteellinen syy sille, miksi et voi matkustaa.
  • Siinä valitettavassa tapauksessa, että matkustaja tai matkustajan perheenjäsen on menehtynyt.

Tariffin erotus

Jos olit varannut Business-luokan lipun, mutta jouduit matkustamaan Economy-luokassa, voit pyytää palautusta tariffieron verran. Viime hetken korotuksessa saat palautusta korotuksesta maksamasi rahasumman verran. Ole hyvä ja ota meihin yhteyttä asian järjestämiseksi.