Rahanpalautus
Palautuksen pyytäminen
Voit pyytää rahanpalautusta matkasi käyttämättä jääneestä osasta verkossa palautusjärjestelmämme kautta. Tämä järjestelmä tarkistaa, oletko oikeutettu täyteen vai ainoastaan osittaiseen rahanpalautukseen. Voit myös soittaa meille, mutta huomioithan, että tästä voidaan veloittaa maksu.
Pyyntösi käsitellään 7 päivän kuluessa. Pidäthän mielessä, että kaikki lennot varauksessasi perutaan heti kun pyydät palautusta. Jos lentosi on vasta edessä, pyydämme sinua ystävällisesti hakemaan palautusta ajoissa. Muussa tapauksessa matkustamohenkilökuntamme saattaa yhä odottaa sinua lennolle, mikä saattaa viivästyttää muiden matkustajien koneeseen nousua.
Etkö tehnyt varausta KLM:n kautta?
Valitettavasti et voi käyttää verkossa toimivaa palautusjärjestelmäämme, jos varasit matkasi matkatoimistosta. Pyydämme sinua ottamaan yhteyttä ensin matkatoimistoosi, sillä heillä on kaikki tarpeelliset tiedot palautuksesi järjestämiseksi. Löydät yhteystiedot sen verkkosivustolta. Voit toki halutessasi ottaa meihin suoraan yhteyttä palautuksesi järjestämiseksi.
Kelpoisuus
Ole hyvä ja tarkista huolella, oletko oikeutettu täyteen rahanpalautukseen pettymyksiltä välttymiseksi.
Lentokenttäverot
Suosittelemme aina pyytämään palautusta, vaikka sinulla olisi ei-palautettava lippu. Jos et noussut lennollesi, saatat saada takaisin käyttämättömät lentokenttäverot.
Peruttu tai viivästynyt lento
Voit aina pyytää rahanpalautusta KLM:n lennostasi seuraavissa tapauksissa:
- Lentosi peruttiin etkä käyttänyt vaihtoehtoista lentoa.
- Päätit olla käyttämättä lähtevää lentoasi Euroopan sisällä, koska se oli yli 90 minuuttia myöhässä ja paluulentosi oli varattu samaksi päiväksi.
- Päätit olla käyttämättä lentoasi, koska sen aikataulu muuttui vähintään 3 tunnilla.
- Et halunnut lentää lopulliseen kohteeseesi, koska KLM:n jatkolentosi oli yli 5 tuntia myöhässä.
Haluat peruuttaa lentosi
Voit aina pyytää rahanpalautusta lipustasi 24 tunnin sisällä varaamisesta. Varausmaksua ei hyvitetä.
Oletko varannut lentosi yli 24 tuntia sitten ja lennät Economy- tai Premium Comfort -luokassa? Tarkista lipputyyppisi nähdäksesi, voitko pyytää rahanpalautusta. Varausmaksua, uusimismaksua (jos sovellettavissa) ja lisämaksuja ei palauteta.
- Light- tai Standard-lippu: ei palautettavissa
- Flex-lippu: palautettavissa, joko veloituksetta tai lisämaksusta maksetusta tariffista riippuen
Matkustatko Business-luokassa? Tarjoamme palautettavia tariffeja. Ehdot voivat vaihdella lennon mukaan. Näet ehdot lentoa varatessasi tai varauksesi sähköpostivahvistuksessa.
Erityisolosuhteet
Saatat joutua perumaan tai lykkäämään matkasi sinusta riippumattomien olosuhteiden vuoksi. Olosuhteista riippuen voit pyytää lipun voimassaoloajan pidentämistä, matkakuponkia, jonka arvo vastaa lipun käyttämättä jäänyttä osaa, tai joissakin tapauksissa poikkeuksellista palautusta alkuperäiselle maksutavalle:
Matkakuponki (ennen lähtöä):
- On olemassa lääketieteellinen syy, jonka vuoksi et voi matkustaa
- Siinä valitettavassa tapauksessa, että matkustajan läheinen perheenjäsen on menehtynyt
Lipun voimassaolon pidentäminen (lähdön jälkeen):
- On olemassa lääketieteellinen syy, jonka vuoksi et voi matkustaa
- Siinä valitettavassa tapauksessa, että matkustajan läheinen perheenjäsen on menehtynyt
- Jos matkustat matkakumppanin kanssa, joka valitettavasti menehtyy matkasi aikana
Poikkeuksellinen palautus alkuperäiselle maksutavalle:
- Paikallishallinto hylkäsi viisumihakemuksesi
- Siinä valitettavassa tapauksessa, että matkustaja on menehtynyt
Jos poikkeuksellinen palautus ei ole mahdollinen olosuhteidesi vuoksi, voit aina pyytää palautusta ostamasi tariffin sääntöjen mukaisesti.
Tämän jälkeen voit tehdä matkavakuutusyhtiöllesi korvaushakemuksen ei-palautettavan summan osalta.
Saatamme pyytää sinua esittämään todisteita poikkeuksellisista olosuhteista, joten säilytä kaikki mahdollisesti tarvittavat todistukset ja muut asiakirjat.
Jos haluat pyytää palautusta matkatoimiston kautta varatusta lipusta, suosittelemme ottamaan ensin yhteyttä matkatoimistoon. Heillä on kaikki tarvittavat tiedot palautuksesi järjestämiseksi. Mahdollisissa ongelmatilanteissa voit ottaa meihin yhteyttä, jotta voimme auttaa palautuksesi järjestämisessä. Tavoitat meidät Ota yhteyttä -sivun kautta.
Tariffin erotus
Jos varasit Premium Comfort- tai Business-luokan istumapaikan, mutta jouduit matkustamaan alemmassa matkustusluokassa, voit pyytää tariffieroa vastaavaa palautusta matkan päätyttyä. Viime hetken korotuksessa saat palautusta korotuksesta maksamasi rahasumman verran. Matkustitko äskettäin alemmassa matkustusluokassa vai saitko viime hetken korotuksen?