Viivästynyt matkatavara

Ymmärrämme, ettei ole mukavaa huomata saavuttaessa, ettei laukkusi ilmestykään matkatavarahihnalle. Anna meidän kertoa, mitä voit tehdä asian ratkaisemiseksi.

Ilmoita viivästyneistä matkatavaroista

Etkö löytänyt laukkuasi saavuttuasi? Ilmoita tästä aina verkossa 48 tunnin kuluessa saapumisestasi. Voit myös ilmoittaa viivästyneistä matkatavaroista matkatavaratiskillä ennen lentokentältä poistumista. Ilmoituksen tekemisen jälkeen saat aina niin kutsutun Property Irregularity Report -lomakkeen (PIR), joka sisältää viitenumeron. Tämän numeron avulla voit seurata ilmoituksesi tilaa. 

Kun myöhästyneet matkatavarasi ovat saapuneet Schipholiin, saat yhteydenoton toimituspalvelusta. Matkatavarat toimitetaan sinulle, kun olet saanut toimitusaikavahvistuksen.

Matkatavaroiden viivästymisilmoituksen tekeminen lentokentällä

Huomioithan, ettet voi tällä hetkellä ilmoittaa puuttuvista matkatavaroistasi verkossa, mikäli saapumiskenttäsi on jokin seuraavista: Aberdeen, Birmingham, Bristol, Cardiff, Edinburgh, Glasgow, Humberside, Inverness, Leeds Bradford, Lontoon City, Lontoon Heathrow, Manchester, Newcastle, Norwich, Southampton tai Teesside.

Jos saavut johonkin näistä kohteista, ole hyvä ja siirry matkatavaratiskille lentokentällä ilmoittaaksesi kadonneesta laukustasi. Onneksi 90 %:ssa tapauksista onnistumme paikallistamaan matkatavarasi kolmen päivän kuluessa!

Viivästyneiden tai kadonneiden matkatavaroiden seuranta

Oletko jo ilmoittanut viivästyneen matkatavarasi? Voit tarkistaa tilan matkatavaroiden seurantajärjestelmästä 24 tunnin kuluttua ilmoituksen tekemisestä käyttämällä sukunimeäsi ja viitenumeroa.

Vierailetko useammassa kohteessa matkasi aikana? Voit muuttaa väliaikaisen osoitteesi matkatavaroiden seurantajärjestelmässä.

Jos emme ole löytäneet laukkuasi 21 päivän kuluessa, ota yhteyttä KLM:n yhteydenottokeskukseen. Keskustelemme kanssasi seuraavista vaiheista, kuten hakemuksen lähettämisestä.

Usein kysytyt kysymykset