Viivästynyt matkatavara

Ymmärrämme, ettei ole mukavaa huomata saavuttaessa, ettei laukkusi ilmestykään matkatavarahihnalle. Anna meidän kertoa, mitä voit tehdä asian ratkaisemiseksi.

Ilmoita viivästyneistä matkatavaroista

Etkö löytänyt laukkuasi saavuttuasi? Ilmoita tästä aina verkossa 48 tunnin kuluessa saapumisestasi. Voit myös ilmoittaa viivästyneistä matkatavaroista matkatavaratiskillä ennen lentokentältä poistumista. Ilmoituksen tekemisen jälkeen saat aina niin kutsutun Property Irregularity Report -lomakkeen (PIR), joka sisältää viitenumeron. Tämän numeron avulla voit seurata ilmoituksesi tilaa. 

Kun myöhästyneet matkatavarasi ovat saapuneet lentokentälle, saat yhteydenoton toimituspalvelusta. Matkatavarat toimitetaan sinulle, kun olet saanut toimitusaikavahvistuksen.

Matkatavaroiden viivästymisilmoituksen tekeminen lentokentällä

Huomioithan, ettet voi tällä hetkellä ilmoittaa puuttuvista matkatavaroistasi verkossa, mikäli saapumiskenttäsi on jokin seuraavista: Aberdeen, Birmingham, Bristol, Cardiff, Edinburgh, Glasgow, Humberside, Inverness, Leeds Bradford, Lontoon City, Lontoon Heathrow, Manchester, Newcastle, Norwich, Southampton tai Teesside.

Jos saavut johonkin näistä kohteista, ole hyvä ja siirry matkatavaratiskille lentokentällä ilmoittaaksesi kadonneesta laukustasi. Onneksi 90 %:ssa tapauksista onnistumme paikallistamaan matkatavarasi kolmen päivän kuluessa!

Viivästyneiden tai kadonneiden matkatavaroiden seuranta

Oletko jo ilmoittanut viivästyneen matkatavarasi? Voit tarkistaa tilan matkatavaroiden seurantajärjestelmästä 24 tunnin kuluttua ilmoituksen tekemisestä käyttämällä sukunimeäsi ja viitenumeroa.

Vierailetko useammassa kohteessa matkasi aikana? Voit muuttaa väliaikaisen osoitteesi matkatavaroiden seurantajärjestelmässä.

Jos emme ole löytäneet laukkuasi 21 päivän kuluessa, ota yhteyttä KLM:n yhteydenottokeskukseen. Keskustelemme kanssasi seuraavista vaiheista, kuten hakemuksen lähettämisestä.

Jaa AirTag™-sijaintisi

Jos viivästyneissä matkatavaroissasi on Apple AirTag™, voit jakaa sen sijainnin kanssamme ja auttaa meitä löytämään ne.

Usein kysytyt kysymykset

Etkö löytänyt laukkuasi saavuttuasi? Voit myös lunastaa viivästyneitä matkatavaroita ilmoittamalla siitä matkatavaratiskillä ennen lentokentältä poistumista. Useimmissa tapauksissa voit ilmoittaa siitä myös verkossa. Tee ilmoitus aina 48 tunnin kuluessa saapumisestasi.

Kun olet tehnyt ilmoituksen, saat viitenumeron, jonka avulla voit seurata asian käsittelyä. Onneksi useimmat matkatavarat löytyvät kolmen vuorokauden kuluessa!

In almost all cases (except the UK), you can report your delayed baggage online within 48 hours of arrival. Please have your booking code at hand. When filling in the form, you will read how to proceed next.

Report delayed baggage

If this report does not work online, you can also see an agent upon arrival at the airport or call the KLM Customer Contact Centre.

Saat tietoa matkatavaroidesi tilasta seurantatietojemme avulla verkossa. Ota viitenumero ja viivästyneitä matkatavaroitasi rekisteröidessäsi käyttämäsi sukunimi valmiiksi esille.

Tarkasta viivästyneen matkatavaran tila

Jos sinun täytyi ostaa ylimääräisiä tavaroita kohteessasi, kuten vaatteita tai hygieniatarvikkeita, koska kirjatut matkatavarasi viivästyivät, voithakea korvausta. Ilmoita ostoksistasi 21 päivän kuluessa ja muista lähettää meille kuittikopiot!

Jos emme ole löytäneet matkatavaroitasi 21 päivän jälkeen, ota yhteyttä meihin seuraavia vaiheita varten.

Minulla ei ole kiinteää summaa. Jos emme ole löytäneet laukkuasi 21 päivän kuluessa, ota yhteyttä KLM:n yhteydenottokeskukseen. Keskustelemme kanssasi seuraavista vaiheista.

Jos matkatavaroidesi toimitus myöhästyy, kohtuulliset kulut ns. ensisijaisista tarpeista korvataan. Säilytä ostokuitit.

Lue lisää hyvityksestä

Kyllä, voit muuttaa toimitusosoitetta verkossa. Ota viitenumero ja viivästyneitä matkatavaroitasi rekisteröidessäsi käyttämäsi sukunimi valmiiksi esille. Varmistaaksemme, että matkatavaroidesi toimittamisessa käytetään oikeita tietoja, pyydämme sinua ilmoittamaan meille mahdollisimman nopeasti.

Tarkista toimitusosoite

Useimmat matkatavarat löytyvät kolmen vuorokauden kuluessa! Kun paikallistamme matkatavarasi, otamme sinuun yhteyttä kuljetuksen järjestämiseksi.

Kun ilmoitit viivästyneistä matkatavaroistasi, pystyit valitsemaan useita vaihtoehtoja palauttamista varten. Jos olet valinnut ”lentokenttänouto” ja sait viestin, että matkatavarat ovat saapuneet, voit tulla lentokentälle noutamaan ne. Valitettavasti lentokentälle tulosta ennen tämän viestin vastaanottamista ei ole hyötyä.

Vaikka matkatavarasi olisi varustettu seurantalaitteella, kuten AirTag™ tai SmartTag, pyydämme sinua olemaan tulematta lentokentälle.  Seurantalaite saattaa näyttää, että se on lentokentällä, mutta matkatavarasi eivät välttämättä ole vielä valmiina noudettaviksi.  Sisäisten prosessien ja tullimenettelyjen vuoksi saattaa kestää jonkin aikaa ennen kuin matkatavarasi ovat valmiit toimitettaviksi tai noudettaviksi, riippuen lentokentän vaihtoehdoista.

Ole huoletta, sillä saat ilmoituksen, kun matkatavarasi ovat valmiit noudettaviksi tai toimitettaviksi. Muista aktivoida kadonnut-tila seurantalaitteessasi.  Jos sinulla on AirTag™, voit jakaa sen sijainnin kanssamme ja auttaa meitä etsinnässä. Muista myös päivittää yhteystietosi.  Tämä auttaa meitä ottamaan sinuun tarvittaessa yhteyttä.

Jaa AirTag™-sijaintisi

Jos ilmoitus ei toimi verkossa, voit myös mennä tiskille matkatavara-aulassa saapuessasi lentokentälle tai ota yhteyttä KLM:n yhteydenottokeskukseen.

Ota yhteyttä

Kadotitko matkatavarasi lentokentällä tai lentokoneessa? Katsokadonneet tavarat-sivultamme ohjeet.