Nimessä olevan virheen korjaaminen

Hups! Kirjoitusvirheitä sattuu kaikille. Älä huoli: Jos kyseessä on pelkkä kirjoitusvirhe, me hoidamme tilanteen.

Kuinka nimen korjaus tehdään

Huomasitko nimessäsi virheen? Jos olet varannut matkasi KLM:n kautta ja lennät KLM:llä, Air Francella tai Delta Air Linesilla, voit ottaa meihin yhteyttä pyytääksesi nimen korjausta. Saat tällöin uuden lipun oikealla nimellä.

Jos yhden lennoistasi operoi muu lentoyhtiökumppani, ole hyvä ja lähetä meille pyyntösi vähintään 72 tuntia ennen lähtöä. Teemme parhaamme auttaaksesi sinua.

Sinun ei tarvitse pyytää nimen korjausta, jos:

  • sinulla on useita etunimiä ja vain ensimmäinen näkyy varauksessasi – on aivan oikein, että vain ensimmäinen nimesi näkyy varauksessasi;
  • käytit tyttönimeäsi, kunhan se on sama sukunimi, joka näkyy kansalaisuuskoodisi jälkeen koneluettavassa kentässä (MRZ) passin henkilötietosi sisältävän sivun alareunassa – tätä nimeä käytetään automaattisissa tarkastuksissa, kuten passin skannauksessa;
  • nimesi näkyy ilman välilyöntejä – järjestelmämme teki sen, kyseessä ei ole kirjoitusvirhe.

Tietenkään et voi korvata nimeäsi jonkun toisen henkilön nimellä – lippu pysyy edelleen sinun nimelläsi.

Huomaathan, että jos pyydät nimen korjausta lentokentällä, siitä veloitetaan maksu. 

Flying Blue -palkintolippu

Jos varasit palkintolipun, otathan yhteyttä Flying Bluen asiakaspalveluun.

Varaukset matkatoimiston kautta

Kun asia koskee matkatoimiston kautta varattuja matkoja, ole hyvä ja ota yhteyttä suoraan matkatoimistoon nimesi korjaamiseksi. Suosittelemme tekemään tämän hyvissä ajoin, koska käsittelyssä voi kulua aikaa.

Usein kysytyt kysymykset

Jos nimen korjausta pyydetään etukäteen, muutos on maksuton. Kun pyyntö tehdään lentokentällä, maksu on 15 euroa. Matkatoimiston kautta varatuista lipuista peritään 30 euron maksu (mahdollista vain lähtöpäivänä). 

Jos olet jo lentokentällä ja olet saanut tarkastuskorttisi, etsi lähin itsepalveluautomaatti tai palvelutiski ja pyydä edustajaamme auttamaan sinua. Jos huomasit virheen tehtyäsi lähtöselvityksen verkossa, ota yhteyttä mahdollisimman pian.

Et voi. Tarkastuskortissa olevan nimesi on vastattava passissasi tai henkilöllisyystodistuksessasi olevaa nimeä.

Jos huomasit kirjoitusvirheen, ota yhteyttä, niin korjaamme sen veloituksetta!