Air France- ja KLM-tilit

Luodessasi Air France- tai KLM-tilin verkossa hyväksyt henkilökohtaisen tilin käyttöä verkkosivustoillamme koskevat ehdot. Selitämme, kuinka Air France ja KLM käyttävät tietojasi.

Air France- ja KLM-tilien ehdot ja edellytykset

Nämä ehdot ja edellytykset kertovat sinulle, kuinka voit käyttää Air France- tai KLM-tiliäsi. Lisäksi ne kuvailevat, kuinka Air France ja KLM käyttävät profiilisi tietoja sekä olemassa olevissa että uusissa palveluissa.

1. Tilisi rekisteröinti Air France ja KLM sallivat sinun luoda tilin, jota voidaan käyttää sekä airfrance.com- että KLM.com-sivustoilla. Rekisteröityminen edellyttää sinulta tiettyjen henkilötietojen syöttämistä. On tärkeää, että noudatat seuraavia sääntöjä rekisteröidessäsi tilin airfrance.com- tai KLM.com-sivustolla. Et saa: • luoda tiliä käyttämällä vääriä henkilötietoja • luoda tiliä kellekään muulle kuin itsellesi • luoda enemmän kuin yhden henkilökohtaisen profiilin • luoda tiliä, jos olet alle 12-vuotias • jakaa salasanaasi, antaa kellekään muulle pääsyä tilillesi tai tehdä mitään muuta sellaista, joka vaarantaisi tilisi turvallisuuden Lisäksi on tärkeää, että pidät henkilötietosi oikeina ja ajantasaisina. Tällä on merkitystä, koska henkilökohtaisia tietojasi käytetään varatessasi lippuja verkossa airfrance.com- tai KLM.com-sivustolla

2. Kuinka Air France ja KLM käyttävät profiilisi tietoja Air France ja KLM käyttävät profiilisi tietoja ainoastaan esitäyttöä varten joissain verkkosivustojemme sovelluksissa sekä lähettääkseen sinulle tarjouksia ja kaupallisia sähköposteja, mikäli olet liittynyt uutiskirjeiden tilaajaksi.

3. Tilisi käyttö Air France ja KLM pyrkivät tarjoamaan säännöllisille vierailijoille käyttäjäystävällisemmän varaus- ja lähtöselvityskokemuksen tekemällä verkkosivustojemme läpi navigoimisesta helpompaa Air France- tai KLM-tilin avulla. Voit käyttää profiiliisi tallennettuja tietoja kun: • teet online-varauksen • hallinnoit varaustasi • teet lähtöselvityksen verkossa Voit hyödyntää esitäytettyjä profiilitietoja vain ollessasi kirjautuneena airfrance.com- tai KLM.com-sivustolle. Ilmoitamme sinulle aina, jos jokin sovelluksistamme noutaa profiilisi tiedot. Voit aina poistaa tai korvata henkilökohtaiset tietosi. Päivitämme lähitulevaisuudessa lukuisia muita sovelluksia. Tämä sallii profiilisi tietojen käyttämisen sopivissa tilanteissa asianmukaisissa sovelluksissa. Voit tehdä suoria päivityksiä profiiliisi kaikista näistä sovelluksista.

4. Varaustiedot Yksi Air France- tai KLM-tilin hyödyntämisen suurimmista eduista on mahdollisuus päästä suoraan käsiksi varauksiisi airfrance.com- tai KLM.com-sivustolla. Molemmilla verkkosivustoilla tehtyihin varauksiisi on mahdollista päästä käsiksi riippumatta siitä, mitä sivustoa käytit tilillesi kirjautumiseen. Tällä hetkellä Air Francen tai KLM:n varaukset, joita ei ole tehty airfrance.com- tai KLM.com-sivustolla, eivät ole automaattisesti näkyvillä varauksesi yleiskatsauksessa. Pystyt kuitenkin linkittämään ne tilillesi. Tulevaisuudessa nämä varaukset näytetään automaattisesti varauksesi yleiskatsauksessa. Laajennamme varauksen yleiskatsauksen käsittämään myös luettelon aiemmista varauksista sekä muista liittyvistä tuotevarauksista.

5. Passitiedot Passitiedot voidaan säilyttää tilisi profiilissa. Kun teet varauksen verkossa, teet lähtöselvityksen verkossa tai hallinnoit varaustasi verkossa, pystyt esisyöttämään kaikki kohteessasi vaadittavat passitiedot. Lähitulevaisuudessa on myös mahdollista käyttää profiilistasi haettuja passitietoja Air Francen ja KLM:n lähtöselvityksen itsepalveluautomaateilla. Laki velvoittaa kaikkia lentoyhtiöitä toimittamaan matkustajiensa passitiedot, joita kutsutaan nimellä Advance Passenger Information (API), määrättyjen maiden viranomaisille ennen lähtöä. Air France ja KLM tarjoavat mahdollisuuden tallentaa API-tiedot tilillesi, mikä nopeuttaa varausprosessia esitäyttämällä API- ja passitiedot. Ole hyvä ja huomioi, että profiilissa olevien passitietojesi pitäminen ajan tasalla on omalla vastuullasi. Tämä on tärkeää, sillä vääristä passitiedoista voi aiheutua sinulle ongelmia kulkiessasi tullin läpi kohdelentokentälläsi.

6. Maksutiedot Voit tallentaa profiiliin haluamasi maksutavan ja siihen liittyvät tiedot, kuten maksun luottokortilla. Voit käyttää näitä esisyötettyjä tietoja ostaessasi lippuja tai muita liittyviä tuotteita verkkosivustolta. Suhtaudumme maksutietojesi turvalliseen säilytykseen vakavasti. Kaikki maksutiedot tallennetaan turvalliseen ja täysin erilliseen ympäristöön. Jos epäilet, että maksutietojasi on käytetty väärin, ota aina yhteyttä asiakastukeemme. Joka tapauksessa voit aina suorittaa yksinkertaisia toimenpiteitä poistaaksesi kaikki maksutiedot profiilistasi. Maksutietojesi poistaminen on pysyvää, eikä sitä voida perua. Jos haluat suorittaa uudelleen verkkomaksun, sinua pyydetään antamaan maksutietosi uudelleen. Jos havaitsemme tilin kirjautumiseen liittyvän petoksen, estämme tilin välittömästi ja otamme sinuun yhteyttä ilmoitetun sähköpostiosoitteen kautta. Tällä hetkellä sallimme vain yhden maksutavan tallentamisen. Tulevaisuudessa mahdollistamme useamman maksutavan tallentamisen.

7. Matkustustoiveet Voit esittää matkustustoiveesi Air France- tai KLM-tililläsi. Näihin lukeutuvat: • tavanomainen lähtökenttäsi • kohdetoiveesi • istumapaikkatoiveesi • ateriatoiveesi Näiden matkustustoiveiden pääasiallisena tarkoituksena on varausprosessin helpottaminen. Kaupallisen uutiskirjeen tilaamalla matkustustoiveitasi saatetaan käyttää sinulle sopivien tarjousten optimoimiseksi.

8. Sähköpostitilaukset Voit hallinnoida profiilissasi Air France- tai KLM-sähköpostitilauksiasi. Liittyessäsi voit tilata kaikki uutiskirjeet. Mikäli et halua vastaanottaa ei-toivottuja sähköposteja, voit aina päättää tilauksen Profiilini-sivulta. Voit myös peruuttaa tilauksen napsauttamalla kaikkien Air Francelta tai KLM:ltä saamiesi sähköpostiuutiskirjeiden alaosassa olevaa linkkiä. Kun tilaat uutiskirjeen, saat uutiskirjeen sen maan verkkosivustolta, jota käytit tilisi luomiseen. Tällä hetkellä uutiskirjettä ei ole mahdollista saada muusta maasta kuin siitä, johon olet rekisteröitynyt. Tulevaisuudessa sähköpostitilauksia tullaan lisäämään ja muiden maiden uutiskirjeiden ja kaupallisten tarjousten valitseminen tulee mahdolliseksi.

9. Matkakumppanit Profiilini-sivulla voit tallentaa tiedot ja valinnat myös niiden matkakumppaneidesi osalta, joiden kanssa matkustat usein. Näin voit helposti lisätä perheenjäseniäsi, kollegoitasi tai ystäviäsi verkossa tekemääsi varaukseen. Ole hyvä ja huomioi, että matkustajien henkilötietojen on täsmättävä täysin heidän passeissaan lukeviin tietoihin. Kun sinä tilinhaltijana teet varauksen muiden matkustajien puolesta, sinun on pidettävä huoli siitä, että ilmoitat kanssamatkustajiesi oikeat henkilötiedot. Myös matkakumppaneidesi sähköpostiosoitteiden tallentaminen on mahdollista. Näitä sähköpostiosoitteita ei käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen kuin lomakkeiden esitäyttöön varausta tehdessäsi. Sähköpostiosoitteita ei käytetä kaupallisten tarjousten ja/tai muiden sähköpostien lähettämiseen.

10. Tilisi poistaminen Voit poistaa tilisi klikkaamalla Profiilini-sivun alaosassa olevaa linkkiä. Kun tilisi on poistettu, kaikki henkilökohtaiset tietosi poistetaan tietokannoistamme. Tilisi poistaminen on pysyvää, eikä sitä voida perua. Voit kuitenkin aina rekisteröityä uudelleen. Nykyisiä tai menneitä varauksia sekä mahdollisia verkossa suorittamiasi maksutapahtumia Air Francella tai KLM:llä ei poisteta järjestelmästämme.

11. Yksityisyys Air France ja KLM ovat sitoutuneet vankasti kunnioittamaan yksityisyyttäsi. Käytämme ainoastaan annettuja tietoja Air France- tai KLM-tililläsi yllä kuvatun mukaisiin tarkoituksiin. Emme jaa tietojasi kolmansien osapuolten kanssa ilman suostumustasi. Lisätietoja henkilötietojesi käytöstä ja suojaamisesta airfrance.com- tai KLM.com-sivustoilla saat lukemalla Air Francen turvallisuuskäytännön ja Tietosuojaohjeet tai KLM:n yksityisyydensuojan.

12. Yleiset säännöt • Air France ja KLM pidättävät oikeuden perua tai muuttaa Air France- tai KLM-tilin toimintoja ja/tai menettelyjä ja/tai muokata näitä ehtoja ja edellytyksiä. • Tilinhaltijat eivät voi esittää vahingonkorvausvaatimuksia Air Francelle ja KLM:lle lain edellyttämien maakohtaisten muutosten seurauksena. Näiden ehtojen ja edellytysten muutoksia ja muokkauksia koskevat ilmoitukset lähetetään Air France- tai KLM-tilin kautta. Nämä ehdot ja edellytykset ja mitkä tahansa muutokset katsotaan hyväksytyiksi, mikäli jatkat Air France- tai KLM-tilin käyttöä. Mikäli et hyväksy muutoksia, voit perua tilisi 10:nnen artiklan mukaisesti. • Air France ja KLM eivät ota minkäänlaista vastuuta vahingoista, viivästyksistä tai menetyksistä, jotka ovat seurausta tai johtuvat Air France- tai KLM-tilin tai (väärin) tallentamiesi tietojen käytöstä, paitsi tilanteessa, jossa tällainen vahinko tai menetys liittyy tai on seurausta Air Francen ja KLM:n huolimattomuudesta tai johtuu Air Francen ja KLM:n tarkoituksellisesta tai huolimattomasta toiminnasta tiedostaen, että siitä tulee todennäköisesti aiheutumaan vahinkoa. Mahdolliset korvausvaatimukset on esitettävä suoraan Air Francelle tai KLM:lle.